Իսլամի մասին
Իսլամի համառոտ ներածություն Իմացեք կրոնի հիմունքները
Իսլամի մասին
Իսլամը կատարյալ կարգ է և կյանքի ամբողջական ձև, որը խրախուսում է մարդուն անընդհատ աշխատել իր վրա՝ բարելավելով իր հարաբերությունները Տիրոջ և Նրա արարածների հետ:
Իսլամը սովորեցնում է, որ մարդը կարող է գտնել իսկական երջանկություն և ներքին խաղաղություն միայն ճանաչելով Ամենակարողին և կատարելով Նրա պատվիրանները, որոնց բոլոր օգուտները վերադառնում են հենց մարդուն և ողջ հասարակությանը:
Մուսուլմանները ներկայացնում են ամբողջ Երկրի բնակչության մոտ մեկ հինգերորդը՝ կազմելով աշխարհի ամենամեծ հավատքներից մեկը: Իսկ հավատը, որ Ալլահը միակ ճշմարիտ Աստվածն է, որն արժանի է երկրպագության, կյանքի հիմնական իմաստն է և այն հիմնական սյունը, որի վրա կառուցված է իսլամի շենքը:
Իսլամը որևէ ցեղի կամ ժողովրդի առանձին կրոն չէ: Իսլամը կրոն է ողջ աշխարհի համար։
«Իսլամ» բառը արաբերեն նշանակում է «խոնարհություն և հնազանդություն միայն Աստծուն (Ալլահին): Նա, ով կատարում է Աստծո պատվիրանները, կոչվում է «մուսլիմ», «ով ենթարկվում է Ալլահին», անկախ մաշկի գույնից և ազգությունից:
ՀԱՎԱՏԻ ՎԵՑ ՀԻՄՔԵՐ
- Հավատ Ալլահին
Ալլահը դա Աստծո անունն է, միակը, ով արժանի է երկրպագության: Այս արաբերեն բառը չպետք է շփոթեցնի քրիստոնյաներին և հրեաներին: Ի վերջո, հայտնի է, որ Աստծո անունը եբրայերեն հնչում է «Elohim» կամ «Eloah», արամեերեն «Elah», իսկ սիրիերենում «Alah» կամ «Elah»: Հենց այս անուններն են օգտագործվել Թորայի և Ավետարանի բնագրերում։
Ալլահը մեկն է, Նա չունի գործընկերներ, մրցակիցներ, ընկերներ՝ ծնողներ և երեխաներ: Նրան ոչնչի հետ չպետք է համեմատել։ Նա լսում է ամեն ինչ և տեսնում է ամեն ինչ: Ոչ ոք Նրա հետ չի կիսում մեծության և կատարելության հատկանիշները: Նա ունի ամենագեղեցիկ անուններն ու ամենաբարձր հատկանիշները։ Մեծը, ՈՒժեղը, Արդարը, Իմաստունը, Ամենագետը, բացարձակ իշխանություն ունեցողը:
Նա ստեղծեց ամեն ինչ և յուրաքանչյուր արարածի տվեց իր Ճակատագիրը: Նա մեզ անթիվ շնորհներ է տվել՝ լսողություն և տեսողություն, մտածելու և խորհելու կարողություն, քայլելու, խոսելու և ստեղծագործելու կարողություն: Ուստի միայն Նրան պետք է շնորհակալություն հայտնել՝ կատարելով Նրա հրամանները և մերժելով այն, ինչ Նա արգելել է:
Միանգամայն բնական և ողջամիտ է գալ այն եզրակացության, որ այս բարդ և ներդաշնակ Տիեզերքը չէր կարող հայտնվել առանց Ամենակարող և Իմաստուն Արարչի մասնակցության: Եվ բոլորովին անտրամաբանական է հավատալ, որ այս աշխարհն ինքնին հայտնվել է հանգամանքների պատահական համակցության արդյունքում։
- հավատը հրեշտակներին
Արարիչը ստեղծել է հրեշտակներին լույսից: Նրանք երբեք մեղքեր չեն գործում և անում են միայն այն, ինչ Ալլահը հրամայում է : Նրանցից մի քանիսի մասին մեզ մանրամասն պատմել է Ամենակարողը։ Օրինակ Գաբրիելը մարգարեներին աստվածային հայտնություններ է տվել երկնքից: Իսկ մահվան հրեշտակը իրավասու է խլել մարդկանց հոգիները` նրանց համար նախատեսված ժամին:
- Հավատը գրքերին (Սուրբ Գրություններ)
Որպեսզի մարդկանց տա Իր առաջնորդությունը և մատուցի նրանց Իր ողորմությունը, Ամենակարող Ալլահը հայտնություններ ուղարկեց Իր Մարգարեներին՝ Սուրբ Գրքերով: Ալլահը տվել է Թորան Մովսեսին, Ավետարանը Հիսուսին և Կոռանը Մուհամմադին, թող Ալլահը օրհնի և ողջունի նրանց բոլորին: Մենք հավատում ենք, որ այս բոլոր գրքերը ուղարկված են Ալլահի կողմից:
Կոռանը Ամենակարող Ալլահի խոսքերն են: Սա վերջին Աստվածային հայտնությունն է, որն ուղարկվել է մարդկանց երկնքից: Կան բազմաթիվ հստակ փաստարկներ, որոնք ապացուցում են, որ Կոռանը Ալլահի խոսքերն են:
- Կոռանն այն է, որում սխալներ և հակասություններ չկան:
- Կոռանի բովանդակությունը հակիրճ է և հասանելի ողջ աշխարհին: Պարզ լեզվով ասած, նա մարդու մեջ արթնացնում է միայն Ամենակարողին հավատալու և երկրպագելու անկեղծ ցանկություն:
- Մուհամեդ մարգարեն (խաղաղություն և Ալլահի ողորմությունը լինի նրա վրա), ում ուղարկվել է Կոռանը, չգիտեր կարդալ և գրել, նա ընդհանրապես ոչ մի տեղ չէր սովորում: Միևնույն ժամանակ, Կոռանի մատուցման ոճն անկրկնելի է և եզակի, այս գիրքն ամբողջ աշխարհում հայտնի է որպես արաբական պերճախոսության և լեզվական գեղեցկության գագաթնակետ:
- Չնայած այն հանգամանքին, որ Կոռանը իջեցվել է ավելի քան 1400 տարի առաջ, այն պարունակում է այնպիսի գիտական փաստեր, որոնց բացահայտումների մասին այդ հեռավոր ժամանակներում խոսք անգամ չէր կարող լինել, և որոնք գիտնականները հրապարակել էին միայն վերջերս:
- Կոռանը մեզ է հասել այն տեսքով, որով ուղարկվել է, ամենամաքուր արաբերենով, առանց որևէ փոփոխության: Մնացած սուրբ գրությունները աղավաղվել են, իսկ որոշները նույնիսկ կորել են:
Միանգամայն տրամաբանական է պնդել, որ Կոռանը, ունենալով նման բացառիկ և հրաշագործ բովանդակություն, կարող է լինել միայն Աստծուց։ Եվ Մուհամեդ մարգարեի (խաղաղություն և Ալլահի օրհնությունը լինի նրան) վավերական ասացվածքների հետ միասին այն կազմում է իսլամական գիտության գլխավոր աղբյուրը:
- Հավատը մարգարեներին
Մուսուլմանները հավատում են, որ Ալլահը հազարավոր մարգարեներ է ուղարկել: Ամեն ազգի մոտ ամենաքիչը մեկ Մարգարե է եկել: Նրանք բոլորը քարոզում էին մի բան՝ երկրպագել միայն Ալլահին և հետևել միայն Նրա առաջնորդությանը։Ադամը, Նոյը, Աբրահամը, Մովսեսը, Հիսուսը, Մուհամմեդը, թող Ալլահը օրհնի բոլորին և ողջունի, նրանք բոլորն Աստծո առաքյալներն էին, և նրանցից ոչ ոք չէր պահանջում աստվածային կարգավիճակ, ոչ մեկը Ալլահի հետ չէին կիսում Նրա աստվածային հատկանիշները, նրանցից ոչ մեկը չի մասնակցել Տիեզերքի ստեղծմանը: Հետևաբար, կտրականապես արգելվում է նրանց ինչ-որ ձևով խոնարհվել կամ նրանց վերաբերվել որպես Ալլահին մարդկային աղոթքներ փոխանցող միջնորդների: Նրանց առաքելությունն էր մարդկանց միաստվածության կանչելն ու նրանց երջանկություն և փրկություն գտնելու ճանապարհով առաջնորդելը:
Մարգարե Հիսուս, թող Ալլահը օրհնի նրան
Մուսուլմանները հավատում են, որ Ալլահը առանձնացրել է Հիսուսին այլ մարգարեների շարքում նրանով որ նա ծնվել է հրաշքով: Կույս Մարիամը նրան ծնել է առանց հոր։
Հիսուսը մեծ հրաշքներ կատարեց Ամենակարող Ալլահի կամքով և թույլտվությամբ: Լինելով դեռ կրծքով սնվող մանուկ նա խոսում էր օրորոցում՝ պաշտպանելոով մորը շնանալու մեղադրանքներից: Կուռանում ասվում է, որ Հիսուսը Ալլահի թույլտվությամբ կենդանացրել է մահացածներին և բուժել բորոտներին ու կույրերին:
Մուսուլմանները հարգում և սիրում են Հիսուսին: Բայց նրանք չեն երկրպագում նրան և չեն համարում նրան Աստծո որդի կամ երրորդության մաս: Ոչ մեկին, բացի Ալլահից, մենք չպետք է նվիրենք նույնիսկ ամենափոքր երկրպագությունը:
Ամենակարող Ալլահն ասել է. «Ալլահի համար աներևակայելի է երեխա ունենալը: Նա մաքուր է։ Երբ Նա որոշում է կայացնում, մնում է որ Նա ասի.”եղիր” և դա իրականանում է»: (Կուռան 19:35)
Մարգարե Մուհամեդը (խաղաղություն և Ալլահի օրհնությունը լինի նրա վրա) հանդիսանում է Աստծո վերջին առաքյալը: Նա առաջնորդություն և ճշմարիտ կրոն բերեց ողջ մարդկությանը մինչև դատաստանի օրը: Ալլահի վերջին գիրքը՝ Կուռանը, ուղարկվեց նրան: Մարգարե Մուհամմադը (խաղաղություն և Ալլահի օրհնությունը լինի նրա վրա) իր խոսքերով և գործողություններով բացատրություն է տվել Կուռանին: Նա նաև հավատարմության, ազնվության և քաջության հիանալի օրինակ էր։ Մուսլիմները չեն աստվածացնում ո՛չ Մուհամեդին, ո՛չ Հիսուսին, ո՛չ էլ որևէ այլ մարգարեի, թող Ալլահը օրհնի և ողջունի նրանց բոլորին:
- Հավատը դատաստանի օրվան
Մեծ դատաստանի օրը անխուսափելիորեն կգա, և ոչ ոք չի կարողանա թաքնվել դրանից: Մեզանից յուրաքանչյուրը կանգնելու է Արարչի առաջ և պատասխանատվություն է կրելու իր բոլոր գործերի համար՝ փոքր ու մեծ, լավ ու վատ: Ալլահը ողորմած կլինի արդարների հանդեպ և արդար կլինի մեղավորների հանդեպ:
Այդ օրը Աստվածային Արդարության օրն է։ Ալլահն ամեն ինչ իր տեղը կդնի, բոլորը կստանան այն ինչին արժանի են, և ոչ ոքի հետ անարդարացի չեն վարվելու: Ալլահը կուրախացնի իր հնազանդ ստրուկներին, իսկ անհնազանդները դատապարտված կլինեն տանջանքների:
Առանց արժանի վարձատրության, փորձություններով լի այս աշխարհում պարզապես գոյություն ունենալը կլիներ անարդարություն: Իսկ այն դժվարություններին, որոնց բախվում է մարդը, զուրկ են լինելու որևէ իմաստից։
- Հավատը նախասահմանությանը
Ալլահը գիտի ամեն ինչ ներկայի, անցյալի և ապագայի մասին: Իսկ ինչը չի եղել, եթե լիներ էլ, և ինչ կերպով, Նա դա էլ գիտի։ Ամեն ինչ գտնվում է Նրա իշխանության տակ : Տիեզերքում ոչինչ տեղի չի ունենում առանց Նրա իմացության և թույլտվության:
Ամենակարողը մեզանից յուրաքանչյուրին տվել է ընտրության ազատություն՝ ինքներս ընտրելու արդարության կամ մեղավորության ուղին: Այս ընտրության արդյունքում բոլորը պատասխան կտան Նրան։ Եվ հետո՝ կամ դրախտ, կամ դժոխք:
Ալլահի բացարձակ իշխանությունը նշանակում է, որ Նա գիտի մեր ընտրության մասին, բայց չի զրկում մեզ այն ընտրելու իրավունքից: Իհարկե, Ալլահը ցանկանում է, որ մարդիկ հավատան Իրեն, բայց Նա ոչ մեկին չի ստիպում դա անել: Միևնույն ժամանակ, Ալլահը, թույլ տալով մեզ ինչ-որ բանանել, պարտադիր չէ, որ գոհ լինի այն ամենից, ինչ տեղի է ունենում:
Խոնարհման ՀԻՆԳ հիմքերը
Մուսուլմանի կյանքը պետք է կառուցվի հինգ հիմքերի վրա
- Հավատքը և դրա վկայությունը հաստատելը
Ալլահին հավատալը հաստատվում է վկայության խոսքերով, <<ՈՐ ՉԿԱ ՈՉ ՄԻ ՃՇՄԱՐԻՏ ԱՍՏՎԱԾ, ՈՐՆ ԱՐԺԱՆԻ Է ԵՐԿՐՊԱԳՈՒԹՅԱՆ, ԲԱՑԻ ԱԼԼԱՀԻՑ, ԵՒ ՈՐ ՄՈՒՀԱՄՄԱԴԸ ԱԼԼԱՀԻ ԱՌԱՔՅԱԼՆ Է>>:
Այս վկայությունը պետք է հիմնված լինի լիակատար համոզմունքի և միայն Ալլահի հանդեպ անկեղծ նվիրվածության վրա: Այն պետք է արտասանել լեզվով և հաստատել գործերով։ Այն արտասանելուց հետո պետք է հրաժարվել բոլոր այլ հորինված աստվածություններից և ընդունել, որ միայն Ալլահն է Ճշմարիտ Աստվածը: Պետք է նաև հավատալ Մուհամմեդին որպես Աստծո վերջին և եզրափակիչ մարգարեի և առաքյալի: Եվ դրանից հետո նա կարող է իրեն մուսլիմ համարել։
- Հինգ ամենօրյա աղոթք
Աղոթքը դառնում է հավատացյալի և Նրա Արարչի միջև հոգևոր կապ հաստատելու պատճառ: Աղոթողը հավատքով և սիրով, ակնածանքով ու երկրպագությամբ է դիմում իր Տիրոջը։ Յուրաքանչյուր աղոթք նրա համար դառնում է գաղտնի զրույց աշխարհների Տիրոջ հետ:
Հնգապատիկ աղոթքը հավատքի վկայությունից հետո կրոնի հիմնական հիմքն է: Կատարվում է մինչև լուսաբաց, կեսօրից հետո, օրվա կեսին, մայրամուտից հետո և գիշերը։
Աղոթքը տևում է ընդամենը մի քանի րոպե և ներառում է Կուռանի ընթերցում, Ալլահին դիմելը, Նրա փառաբանումն ու վեհացումը: Աղոթքից առաջ հավատացյալը պետք է լվանա մարմնի որոշ սահմանված մասեր և համոզվի, որ իր հագուստը մաքուր է: Այսպիսով, մուսլիմը ձգտում է ինչպես ներքին, այնպես էլ արտաքին մաքրության:
- Զակյաթ
Զակյաթը պարտադիր հարկ է, որը պետք է վճարի այն մուսլիմը, ում ունեցվածքը գերազանցում է սահմանված նվազագույնը: Զակյաթի չափը կազմում է 2,5%: Այն վճարվում է տարին մեկ անգամ՝ Ամենակարողի սահմանած պայմաններով և պահանջներով:
Զակյաթը, այսպես ասած, մաքրում է մուսուլմանի ունեցվածքը և ավելացնում այն: Դրանից շահում են եւ՛ տվողը, եւ՛ վերցնողը։ Հարուստների և աղքատների միջև տարբերությունը նվազում է. Հասարակության յուրաքանչյուր անդամ ունի իր հիմնական կարիքները բավարարելու հնարավորություն։
- Պահք Ռամադան ամսում
Ռամադանը մուսլիմական օրացույցի իններորդ ամիսն է: Այդ ժամանակահատվածում հավատացյալը պետք է ձեռնպահ մնա սննդից, ջրից և ամուսնական մտերմությունից լուսաբացից մինչև մայրամուտ:
Սա հոգու մաքրման, մեղքերի թողության, համբերության, առատաձեռնության և կարեկցանքի մշակման ամիս է: Բացի այդ, ծոմապահությունը հսկայական թերապևտիկ և պրոֆիլակտիկ օգուտներ ունի:
- Ուխտագնացություն [հաջ]
Յուրաքանչյուր մուսլիմ, ով ունի նյութական հարստություն և ֆիզիկական կարողություններ, պետք է իր կյանքում գոնե մեկ անգամ ուխտագնացություն (հաջ) կատարի Մեքքա:
Ուխտավորները Ամենակարողի առաջ հայտնվում են միանման սպիտակ զգեստներով, և ազգային սահմաններն ու սոցիալական տարբերությունները ջնջվում են նրանց միջև: Նրանք բոլորը հավասար են դառնում աշխարհների Տիրոջ առջև:
Հաջի շրջանը սկսվում է Զուլ-Հիջա ամսից, որը իսլամական օրացույցի տասներկուերորդ ամիսն է: Հաջի բոլոր ծեսերը պատմական ապացույց են և ապացույց, որ միայն Ալլահին պետք է երկրպագել: Նաև այս կրոնական պարտքը կատարելիս տեսնում ես, թե ինչպես են միավորվում միլիոնավոր հավատացյալների սրտերը, դու զգում ես քո կրոնի մեծությունը: Աշխարհի մուսլիմների հետ ուխտագնացության ծեսեր կատարելով՝ դուք լցվում եք նրանց հանդեպ սիրով և համբերություն եք ցուցաբերում նրանց հետ շփվելիս:
Ոչինչ չի դաստիարակում բարություն և զսպվածություն, ինչպես Հաջը:
Երկրպագել. Ինչ է դա նշանակում?
Սրանք բոլորը ներքին և արտաքին խոսքեր և գործեր են, որոնք Ալլահը սիրում է և գոհ է:
Երկրպագությունը, իսլամի տեսակետից, չի սահմանափակվում միայն վերը նշված հինգ հիմքերով. Երկրպագությունը ծածկում է բոլոր այն գործերը, որոնք Ալլահը սիրում է և որոնք Նրա հաճույքն են պատճառում: Սովորական ամենօրյա արարքը կարող է դառնալ Ամենակարողի պաշտամունքը, եթե այն կատարվի անկեղծորեն և համաձայն Մուհամմադ մարգարեի ուսմունքներին, Ալլահի խաղաղությունն ու օրհնությունները նրա վրա լինեն: Օրինակ՝ ժպտացեք, օգնեք հարևանին, խանգարող քարը հանեք ճանապարհից՝ և այս ամենի համար կարող եք պարգև ստանալ Ամենակարողից:
Պետք է հիշել, որ Ալլահը մեր երկրպագության կարիքն ընդհանրապես չունի: Ընդհակառակը, մենք դրա կարիքն ունենք, քանի որ երկրպագելով Ամենակարողին՝ մենք կատարելագործվում ենք և դառնում ավելի լավը:
Եզրակացություն
Հավատի և պաշտամունքի վերը նշված հիմքերը իսլամի բուն էությունն են:
Այս հիմքերի կատարումն ի վիճակի է բավարարելու մարդկանց հոգևոր, ֆիզիկական և սոցիալական կարիքները։ Սա շատ գործնական և ռացիոնալ ապրելակերպ է:
Ընդ որում, դա միակ ընդունելի ապրելակերպն է, որ Ալլահը սիրում է, և որը մեզ կառաջնորդի դեպի Դրախտ, եթե մենք փորձենք հետևել դրան.
«Մենք, անկասկած, գեղեցիկ կյանք կտանք այն տղամարդկանց և կանանց, ովքեր հավատալով արդար են գործել, և մենք կպարգևատրենք նրանց լավագույն պարգևներով, որոնք շատ կգերազանցեն նրանց իրական գործերը»: Կուռան 16:97